Services

360 Data

Wanneer presteren we goed?

Wanneer loopt een campagne volgens planning en doelstelling? Dit zijn vragen die we als online marketeers vaak tegenkomen. Deze vragen beantwoorden we graag d.m.v. wat de data ons vertelt. Maar is die data ook kloppend? En lezen we de data ook zoals het hoort?

Ieder bedrijf wil bij het formuleren van doelstellingen een groei zien, bijvoorbeeld in de zin van meer omzet, meer klanten of een groei in naamsbekendheid. Die doelstellingen zijn tegelijkertijd weer afhankelijk van meerdere factoren. Volgens onze werkwijze werken we daarom met custom data analyses.

Custom data analyse.

Binnen de teamsporten zoals bijvoorbeeld voetbal worden alle credits van een doelpunt vaak gegeven aan degene die het doelpunt maakt. Maar het komt niet vaak voor dat de doelpuntenmaker dit in zijn eentje doet. Dus wat ging er aan vooraf? Welke spelers hebben bijgedragen aan het doelpunt in het veld. Maar wat is er buiten het veld gebeurd? De trainer heeft bijvoorbeeld de opstelling bepaald en het bestuur het wellicht budget vrij gemaakt om de speler te kopen.

Allemaal (rand)zaken wat iets tot een succes maakt wat (in dit geval) leidt tot een doelpunt. 

Bij 360dgtl kijken we graag verder in dit soort analyses en denken we mee met onze klanten. Een klant komt bijvoorbeeld binnen via een campagne op een bepaalde pagina binnen de website. Die klant moet vervolgens iets gaan doen, bijvoorbeeld een aankoop verrichten. Welke wegen en obstakels komt die klant tegen in zijn proces? Dat soort zaken maken we graag voor u inzichtelijk middels zo’n data-aanvalsanalyse. Daarin kijken we ook meteen naar de verschillende attributiemodellen die aanwezig zijn. Zo maken we voor u een duidelijk inzicht in de customer journey die uw klant doormaakt.

Hoe krijg ik al mijn data inzichtelijk?

Onze voorkeur is om te werken middels één dashboard waarin vrijwel alles inzichtelijk is en wordt. Wij werken hiervoor met Google Data Studio. Dit is tevens op ieder moment van de dag te raadplegen met accurate gegevens en statistieken. 

Een bedrijf verstuurt bijvoorbeeld mails, plaatst berichten op social media en haalt verkeer binnen via Google. Al die data bundelen we graag zodat u direct een goed inzicht heeft in de prestaties per ingezette (online marketing) actie. Wij kunnen vanuit de data ook weloverwogen keuzes maken en sturen op het beoogde resultaat.

U kunt dus een op maat gemaakt dashboard verwachten wat naar uw wensen is ingericht. Onze voorkeur is om hierin ook meteen de korte en lange termijn doelstellingen in meenemen. Zo kunnen we tijdig bijsturen in de diverse online marketing-middelen die er zijn.

Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

Jarenlange ervaring in online marketing

360dgtl is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

Realistische & effectieve strategieën

Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

360 maatwerk voor ieder budget

Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.

Ook benieuwd naar een op maat gemaakt dashboard of een custom data analyse?