Contentstrategie

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie is een plan voor de productie en distributie van inhoud die gericht is op het bereiken van specifieke bedrijfs- of marketingdoelen. Het gaat hierbij niet alleen om het creëren van inhoud, maar ook om het identificeren van de juiste doelgroep, het bepalen van de boodschap die je wilt overbrengen en het vaststellen van de juiste distributiekanalen.

Waarom is een contentstrategie belangrijk?

Met een goede contentstrategie kun je ervoor zorgen dat je inhoud effectiever is en gericht is op het bereiken van je doelen. Hierdoor kun je beter op de behoeften van je doelgroep inspelen en kun je je merk beter positioneren. Bovendien helpt een contentstrategie je om efficiënter te werken en tijd en middelen te besparen.

Hoe ontwikkel je een content-strategie?

Om een effectieve contentstrategie te ontwikkelen, moet je een aantal stappen doorlopen. Voordat je begint met het creëren van inhoud, is het belangrijk om te weten waar je naartoe wilt. Dit kan bijvoorbeeld het verhogen van de merkbekendheid, het verhogen van de verkoop of het verbeteren van de klanttevredenheid zijn.

  • Bepaal je doelstelling
  • Identificeer je doelgroep.
  • Bepaal de boodschap die je wilt overbrengen.
  • Kies de juiste distributiekanalen.
  • Maak een productieplan.

Contentstrategie uitbesteden?

Het uitbesteden van je contentstrategie kan een verstandige beslissing zijn als je niet over de tijd of expertise beschikt om het zelf op te zetten. Een externe partij kan je helpen om een heldere visie te ontwikkelen en deze om te zetten in een uitvoerbare strategie. Hierdoor kun je je richten op de andere aspecten van je bedrijf en hoef je je niet zorgen te maken over het ontwikkelen van een contentstrategie.

    Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

    Jarenlange ervaring in online marketing

    360dgtl is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

    Realistische & effectieve strategieën

    Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

    360° maatwerk voor ieder budget
    Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

    We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.