Influencer marketing

Wat is Influencer marketing?

Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij bedrijven samenwerken met invloedrijke personen op social media om hun product of dienst te promoten. Deze invloedrijke personen, ook wel “influencers” genoemd, hebben een groot bereik en een betrokken publiek, wat hen in staat stelt om hun volgers te beïnvloeden en te inspireren. Het doel is om de doelgroep van deze influencers te bereiken en hun vertrouwen en loyaliteit te winnen. Maar waarom zou je als merk influencer marketing inzetten?

Hoe werkt influencer marketing?

Influencer marketing is een zeer effectieve manier om je merk te laten groeien en je bereik te vergroten. Het gebruik van influencers kan zorgen voor een enorme toename in je online aanwezigheid en kan je merk helpen om meer bekendheid te krijgen bij je doelgroep.

Bedrijven werken samen met influencers door hen producten of diensten aan te bieden in ruil voor een beoordeling, een plaatsing op social media of een aanbeveling aan hun volgers. Dit kan in de vorm zijn van een betaalde samenwerking, een gratis product of zelfs een onbetaalde samenwerking waarbij de influencer enthousiast is over het product en het op eigen initiatief promoot.

Voordelen van influencer marketing

Influencer marketing heeft ook zeker een aantal andere voordelen. Hieronder vind je de belangrijkste voordelen van influencer marketing op een rijtje: 

  • Influencer marketing stelt je in staat om je bereik te vergroten door de doelgroep van de influencer te bereiken. 
  • Influencers hebben vaak een loyale en betrokken volgersbasis. Wanneer een influencer jouw product of dienst promoot, kan dit leiden tot meer likes of volgers. 
  • Influencers kunnen bijdragen om het vertrouwen en geloofwaardigheid van je bedrijf te vergroten.
  • Door samen te werken met de juiste influencers, kan je merk zich richten op de juiste doelgroep en de kans vergroten dat deze doelgroep jouw product of dienst koopt. 
  • Klanten zijn waarschijnlijk eerder geneigd om jouw product of dienst te kopen als ze zien of horen dat deze worden aanbevolen door een influencer die ze vertrouwen. 

Aan de slag met influencer marketing

Als je meer wilt weten over influencer marketing en hoe het jouw merk kan helpen groeien, neem dan contact op met onze experts. Zij kunnen je helpen om een effectieve influencer marketingstrategie te ontwikkelen die perfect aansluit bij jouw merk en doelgroep. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe influencer marketing jouw merk kan laten groeien!

    Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

    Jarenlange ervaring in online marketing

    360dgtl is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

    Realistische & effectieve strategieën

    Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

    360° maatwerk voor ieder budget
    Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

    We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.