Services

Waarom gebruik maken
van marketplaces?

Consumenten kopen steeds vaker hun producten online

Consumenten kopen steeds vaker hun producten online en dit zorgt voor een opmars van Marketplaces binnen het digitale landschap, want hoe weet je als consument wat de beste online koop is? We zien dat Vergelijking Platformen zoals Amazon, bol.com, Marktplaats en Beslist een steeds grotere rol innemen. Het is dus belangrijk om als e-commerce speler rekening te houden met deze ontwikkelingen binnen je strategie. 

Via marketing op marketplaces lift je mee op het enorme bereik dat deze platformen hebben. Door jouw producten via marketplaces beschikbaar te maken en te promoten, krijg je potentieel toegang tot veel nieuwe prospects en wie wil dit nu niet?
Feit is dat jouw klanten steeds meer vertrouwd raken met deze manier van kopen. Voor een groeiend aantal consumenten zijn marketplaces zelfs het startpunt van hun zoektocht vanwege het gebruiks- en bestelgemak.

Waarom Marketplaces?

Marketplace marketing zorgt voor een combinatie van vraaggestuurd verkeer op basis van zoekopdrachten en verkeer dat gericht op zoek is aan de hand van jouw productcategorieën. Het is daarmee een stuk relevanter dan adverteren op basis van doelgroepen, omdat je als adverteerder al weet dat iemand in de markt is voor een product dat jij aanbiedt.  We zien dat marketplace bezoekers vaak al vergelijkend onderzoek gedaan heeft en dus ook al een stuk verder is in zijn aankoopproces, dit kan betekenen dat jij uiteindelijk minder betaalt voor de verkoop transactie. 

Kies je voor een samenwerking met 360dgtl, dan zorgen wij ervoor dat jouw producten optimaal zichtbaar zijn op de voor jou meest relevante marketplaces. Wij adviseren jou over de best passende sites en wij nemen – door inzet van de nieuwste tooling – de optimalisatie van je product feed uit handen. Zo ben je er zeker van dat je altijd aansluiting vindt bij je doelgroep(en) en dat je alle kansen op extra sales kan binnehalen.

Zo gaan we
jou helpen

Met 360 DGTL kun je rekenen op een slimme strategie, doorlopende optimalisaties en een transparante samenwerking. Kort gezegd verdelen we een marketplace-traject in de volgende onderdelen:

Strategieontwikkeling

Hoe ziet een Strategieontwikkeling met 360 DGTL eruit?
In de beginfase nemen onze consultants je mee in het maken van de optimale strategie voor jouw organisatie. Wij adviseren o.a. over de in te zetten marktplaatsen en welke producten naar verwachting het verstandigste zijn om op te adverteren. Een product zou bijvoorbeeld in jullie optiek voor veel sales kunnen zorgen, maar als er onder de streep nauwelijks marge overblijft dan kijken wij liever naar andere producten. Wij kijken ook of er bij een productgroep veel of juist weinig concurrentie te verwachten is. Wij kijken echt met een 360 blik en al dit soort zaken nemen wij mee in ons advies. Goed om te benoemen dat wij altijd de gezamenlijk bepaalde doelstellingen als uitgangspunt nemen.

Set-up

Wij kunnen de set-up, indien gewenst, volledig op ons nemen zodat jij hier geen tijd aan hoeft te besteden. Dit betekent dat wij de opzet van accounts en de optimalisatie van de productfeed uivoeren. Dit laatste doen wij met de beste feed management tools (bijvoorbeeld Channable). Of het nu een statische feed betreft, of een geautomatiseerde XML-feed vanuit de website, de ervaring leert dat de meeste productfeeds gebreken hebben of onvolledig zijn. Door de feed te verrijken met slimme regels en toevoegingen zullen wij er voor jou voor zorgen dat de marktplaatsen begrijpen welke producten je aanbiedt. Het resultaat is dat de items optimaal zichtbaar zijn en dat ze altijd op een zo relevant mogelijke plek getoond worden.

Optimalisatie

Wij monitoren dagelijks welke producten goed scoren en welke het minder goed doen. Op basis van de data, en in overleg met jou, doen we doorlopend kleine aanpassingen op de campagnes verder te optimaliseren. We houden hierbij continu in de gaten of de behaalde resultaten in lijn zijn met de vooraf bepaalde doelstellingen.

Evaluatie en rapportage

Om ervoor te zorgen dat jij als klant altijd goed op de hoogte bent delen we regelmatig de bevindingen en de resultaten van jouw campagne. De learnings en jouw input zijn de basis om de strategie aan te passen daar waar nodig en uiteraard scherpen wij dan ook onze werkwijze proactief aan. Wij werken met begrijpelijke rapportages zodat het direct duidelijk is voor jou waar de verbeter areas liggen.

We geloven dat de menselijk factor essentieel is

Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

Jarenlange ervaring in online marketing

360 DGTL is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

Realistische & effectieve strategieën

Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

360 maatwerk voor ieder budget

Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.

Ben je klaar
voor meer resultaat?