april 12, 2022

Dynamische banneraanpassingen in Social DPA campagne

Een sale-actie promoten binnen Facebook op basis van dpa campagnes kan perfect werken. Echter waren we voor Sneakerbaas op zoek om het net wat beter te laten scoren. Zo zijn we gaan testen, benieuwd naar de resultaten? Lees dan snel onze nieuwe case!

Task

Dynamische DPA campagnes voor Sneakerbaas beter te laten scoren.

Een sale actie promoten binnen Facebook op basis van DPA campagnes kan perfect werken. Echter waren we voor Sneakerbaas op zoek om het net wat beter te laten scoren. Zo zijn we gaan testen tussen een ‘normale’ variant met de afbeelding vanuit de website en een ‘opgemaakte’ variant waarbij we de van/voor prijs dynamisch hebben ingeladen. Zo zijn we gekomen op de volgende twee banners:

 

Hoe hebben we dit gedaan?

Allereerst heb je als webshop zijnde een productfeed. Dit is een verzameling waarin alle informatie te vinden is van het productaanbod zoals een productnaam, productafbeelding en productprijs.

Deze productfeed hebben we daarna geoptimaliseerd in Channable. Zo hebben we de artikelen die uit voorraad waren eruit gehaald. Vanuit Channable komt er vervolgens een nieuwe link die we hebben gestuurd naar de optimalisatietool Adflow. Hierin hebben we het rechtergedeelte dynamisch ingeladen zoals de oude en nieuwe prijs, de afbeelding en de naam van het product. In de linkerkant hebben we een afbeelding ingeladen met de VIP SALE.

Om het merk goed naar voren te laten komen hebben we het logo linksboven gezet en de websitenaam midden onderin. Daarnaast hebben we nog een button toegevoegd met SHOP NOW. Vervolgens krijgen we weer een nieuwe link die we hebben ingeladen in het Facebook advertentieaccount. Die catalogus is daarna gekoppeld aan de campagnes.

De instellingen van de test voor de DPA campagne

Beide varianten hebben we in aparte campagnes tegen elkaar getest met dezelfde instellingen en dezelfde kop en beschrijving. Als primaire tekst hebben we gekozen voor een korte en bondige tekst met het oog op dat mensen dit moeten lezen en niet iets anders. De volgende tekst is gebruikt:

VIP Sale bij Sneakerbaas!
Gebruik code: VIPSALE15

In de kop en beschrijving werden de productnaam en productprijs dynamisch ingeladen vanuit de productfeed.

Zo hebben we een identieke test waarbij we appels met appels vergelijken. Beide campagnes hebben zich gefocust op winkelmand toevoegingen om zodoende eerder veel data te verzamelen. Met de focus op directe verkopen kan dit soms wat langer gaan duren.

De uitslag

Beide campagnes hebben we 30 dagen gedraaid.

We zien vooral dat de normale variant meer weergaven (+14%) en klikken (+61%!) genereert dan de opgemaakte variant. Hier staat natuurlijk minder informatie in waardoor mensen wellicht eerder geneigd zijn om even snel te kijken wat het is. De opgemaakte variant heeft daarentegen minder klikken maar wel meer conversies in de vorm van winkelmand toevoegingen (+22%) gegeneerd. Mensen die hierop klikken hebben zijn veel meer geïnteresseerd om daadwerkelijk een actie te voltooien en hebben de informatie al meer tot zich genomen.

Wat dat betreft concluderen we dat de DPA campagne met de opgemaakte variant tijdens een sale actie beter opvalt, meer informatie biedt en daardoor mensen eerder overhaalt om een actie te voltooien.

Let’s meet!

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?