maart 28, 2022

Vergroten van je mailinglijst

Met mailinglijst kun je in contact blijven met mensen. Mensen geven niet zomaar meer hun e-mail. Wat natuurlijk logisch is. Maar hoe krijg je dan het e-mailadres van een (potentiële) klant?

Task

Voor diverse klanten het laten groeien van de mailinglijst om top of mind te blijven bij de doelgroep.

Met een mailinglijst kun je in contact blijven met mensen. Mensen geven niet zomaar meer een e-mail. Wat natuurlijk logisch is. Maar hoe krijg je dan het e-mailadres van een (potentiële) klant?

Mensen zijn op zoek naar zaken of komen interessante onderwerpen tegen op bijvoorbeeld Social Media. Aangezien mensen soms wel duizend merken op een dag tegenkomen slaan ze niet alles op. Oftewel mensen vergeten snel! Dit overkomt ook jouw (potentiële) klanten. Als bedrijf of organisatie is het daarom verstandig om een e-mailadres te vergaren in ruil voor bijvoorbeeld een weggever of een informatiebrochure. Mensen zijn vaak gebonden aan dit e-mailadres en hierdoor heb je de kans om regelmatig in contact te komen met de klant via e-mail.

Voor diverse klanten hebben we de mailinglijst laten groeien door het ‘weggeven’ van een brochure of een inspiratie magazine. Door deze met een goede strategie op te volgen gefocust op wat ze hebben ontvangen blijf je onder de aandacht. Na de opvolgstrategie belanden ze in de grote maillijst waar ze de maandelijkse nieuwsbrieven ontvangen. Daardoor blijf je onder de aandacht en denken ze aan jou als ze nodig hebben wat jij aanbiedt. Top of mind blijven in marketingbegrippen.

Hoe hebben we de mailinglijst laten groeien?

Via leadadvertenties op Facebook, Instagram of LinkedIn kun je in een korte tijd e-mails verzamelen zonder van het platform af te gaan. Social Media zijn er steeds meer op gericht op mensen op hun eigen platform te houden. Wat is hier het voordeel van? Ze hoeven het platform niet te verlaten en kunnen gelijk weer verder met scrollen. Via deze leadadvertenties is het niet nodig om naar een website te navigeren. Toch kun je wel een belangrijk e-mailadres te pakken krijgen. Nog een voordeel is dat ze afgeleid kunnen worden op je website zonder hun e-mail te geven. En misschien nog wel de belangrijkste, ze hoeven minder moeite te doen, omdat deze platformen vaak al het e-mailadres heeft. Ze hoeven het dus niet in te vullen dat doe Facebook of LinkedIn al voor ze.

Voor onze klant Flow LAB Rotterdam hebben we afgelopen 3 maanden ruim 2.500 nieuwe namen en e-mailadressen vergaard voor hun mailinglijst. Dat betekend over een jaar gezien een gemiddelde groei van 10.000 adressen in het bestand!

Let's meet!

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?