maart 1, 2022

Manage je content en kanalen

Voor onze klant Flow LAB Rotterdam hebben wij een contentstrategie bedacht. Het ontbreken van een contentstrategie herken je vaak aan een bericht dat op alle kanalen op dezelfde manier wordt gedeeld.

Task

De grote vraag is hoe blijf je relevant onder de doelgroep en hoe blijft het beheersbaar om alle kanalen structureel te voorzien van interessante en relevante content?

Om online marketing zo effectief mogelijk in te zetten, ontkom je er niet aan om er goed over na te denken. Een gestructureerde aanpak is het beste, met een plan. De grote vraag is hoe blijf je relevant onder de doelgroep en hoe blijft het beheersbaar om alle kanalen structureel te voorzien van interessante en relevante content?

Door het werken met thema’s!

Voor onze klant Flow LAB Rotterdam hebben wij een contentstrategie bedacht. Het ontbreken van een contentstrategie herken je vaak aan een bericht dat op alle kanalen op dezelfde manier wordt gedeeld. Dit is zonde, want je doelgroep is waarschijnlijk niet op alle kanalen op hetzelfde moment actief.

De contentstrategie die we voor Flow LAB hebben bedacht bestaat uit het werken met 4-wekelijkse thema’s. Hierdoor kunnen we inspelen op actualiteiten, blijven we actueel en bieden we de doelgroep continu nieuwe, relevante content op ieder kanaal.

We hebben in de strategie ook gekeken hoe we de doelgroep het beste kunnen benaderen, bereiken of bedienen via welk kanaal. Wat is het meest effectief en gebruiksvriendelijk? Dit heeft geleidt tot een goede mix van verschillende kanalen: Google, Display, YouTube, Facebook, Instagram, Pinterest en e-mail.

Dit is natuurlijk geen vast gegeven en kan gedurende de tijd veranderen. Wij blijven dus monitoren of een kanaal wat we inzetten (nog) wel voldoet of dat we ons juist moeten gaan focussen op een ander kanaal.

Contentstrategie bepalen?

Langetermijndoelen behalen dankzij de inzet van de juiste content is waardevol. Maar een strategisch én praktisch plan daarvoor maken is tijdrovend en ingewikkeld. That’s where we come in! Heb je hulp nodig bij je contentstrategie of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen, neem vrijblijvend contact met ons op.