Spy on your competitors

Google heeft er weer een nieuwe ‘feature’ bij!

Deze feature is een ‘must know’ voor alle nieuwsgierige onder ons die graag willen weten waar de concurrentie zich mee bezig houdt.

Met de nieuwe feature die Google heeft geïntroduceerd is het mogelijk geworden om te zien wat voor advertenties jouw concurrenten draaien.

Of te wel je kunt jouw concurrenten bespioneren… 

Maar… waarom is dit nuttig?

Je kunt een beter beeld verkrijgen van hoe jouw concurrenten naar de markt kijken. Welke ‘bril’ hebben zij op. Wat denken zij dat de doelgroep interesseert en welke acties zetten zij in om deze doelgroep te bereiken.

Bekijk bijvoorbeeld de advertentiestructuur en welke soorten ads zij gebruiken om de producten/ diensten aan te prijzen. Bekijk dit met ‘jouw eigen bril’ en doe er je voordeel mee!

Enkele voordelen:

1.            Trends & ontwikkelingen monitoren

2.            Bepalen waar jouw bedrijf in uitblinkt t.o.v. de concurrentie

3.            Advertentiestrategie voor jouw bedrijf effectief kunnen bepalen/monitoren/optimaliseren.

Maar… Hoe begin ik met mijn spionagewerk? 

  1. Open de Google zoekmachine
  2. Vul de naam in van jouw concurrent waarover je alles wilt weten 😉
  3. Bekijk of er een Google advertentie actief is, indien dit een ja is, klik op het kleine zwarte drop-down pijltje naast de URL/websitenaam
  4. Er opent een pagina met daarin informatie over de advertentie & adverteerder
  5. Kies: ‘meer advertenties van deze adverteerder bekijken’
  6. Kies het gewenste tijdframe
  7. Én voilà alle advertenties van je concurrent op een rijtje!

Meer weten? Let’s meet!