TikTok adverteren

TikTok is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest populaire Social Media platforms, met inmiddels meer dan 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Dit maakt het een aantrekkelijk platform voor adverteerders die een breed en divers publiek willen bereiken. TikTok adverteren is dan ook niet meer weg te denken als kanaal in een krachtige online marketingstrategie.

Waarom adverteren op TikTok?

TikTok is dé plek waar jongeren op zoek gaan naar antwoorden, entertainment, creativiteit en inspiratie. Inmiddels zijn er 4 miljoen geregistreerde Nederlandse gebruikers op het platform.

Het biedt bedrijven de mogelijkheid om een community op te bouwen en hun merkverhaal te delen met een zeer betrokken publiek. Dit kan helpen bij het verhogen van merkbekendheid en -loyaliteit, waardoor jouw bedrijf top-of-mind blijft binnen jouw doelgroep. Door hierop in te spelen, vergroot je de kans op conversie aanzienlijk.

Adverteren op TikTok, maar weet je niet waar je moet beginnen? Plan direct een oriëntatiegesprek in en we gaan samen kijken naar de mogelijkheden!

Voordelen van TikTok adverteren

Groter bereik, lagere prijs

Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers biedt TikTok een enorm bereik aan voor bedrijven. Bovendien zijn de advertentiekosten op TikTok gemiddeld 5 keer lager dan die op Facebook.

Hoge conversie

De helft van de Tiktok-gebruikers heeft iets gekocht dat ze op het platform hebben gezien. Daarnaast zijn ze 1,5x meer geneigd om iets wat ze ontdekt hebben meteen te kopen.

Hogere betrokkenheid

TikTok-gebruikers zijn zeer betrokken, de gemiddelde gebruiker besteedt 52 minuten per dag aan de app. Daarnaast kent het platform een slim algoritme. Dit zorgt ervoor dat gericht kunnen adverteren op de doelgroep die zij willen bereiken.

Minder concurrentie

TikTok is inmiddels een gevestigde naam in de wereld van social media en kan niet meer ontbreken in de online marketingmix! Maar nog lang niet ieder bedrijf maakt hier gebruik van. Er zijn genoeg bedrijven die nog niet doen aan TikTok adverteren, waardoor dit het perfecte moment is om als bedrijf te starten op het platform. Hierdoor kun je een voorsprong opbouwen en jouw doelgroep op een unieke manier bereiken.

Blogs over TikTok adverteren

TikTok is het snelst groeiende Social Media platform ter wereld. Tegenwoordig ondernemen steeds meer bedrijven actie op dit gebied, zowel organisch als via advertenties. TikTok marketing breidt uit en blijft daarom groeien. Het is een interessant platform om naamsbekendheid op te bouwen, zeker voor bedrijven met een jongere doelgroep. 

Wil jij meer weten over TikTok en TikTok Adverteren? Klik dan verder naar onze blog en laat je overtuigen waarom ook jij zou moeten starten met TikTok Adverteren. 

Verkrijg meer klanten met TikTok Adverteren

360dgtl is de juiste partij voor het uitbesteden van jouw TikTok advertentiecampagnes. Onze specialisten werken samen met jou om de advertenties binnen de gekozen campagne correct op te zetten. Samen bepalen we de doelgroep die we willen bereiken en welke content we hiervoor moeten inzetten.

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Wat jouw bedrijf ook verkoopt, wij kunnen je helpen een manier te vinden om het succesvol op TikTok te verkopen. Er liggen veel kansen op het gebied van TikTok adverteren. Benut jij ze al genoeg?

    Veel gestelde vragen
    TikTok adverteren

    Waarom starten met TikTok adverteren?
    Een van de belangrijkste voordelen van adverteren op TikTok zijn de targetingopties van het platform. Bedrijven kunnen hun advertenties targetten op basis van demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, locatie en interesses. Dit zorgt voor een hoge mate van precisie bij het bereiken van het gewenste publiek.
    Tips voor effectieve TikTok-advertenties
    1. Ken je publiek
    2. Houd het kort en bondig
    3. Gebruik humor en creativiteit
    4. Wees authentiek
    5. Gebruik populaire muziek en geluiden.
    6. Gebruik hashtags
    7. Maak gebruik van Hashtag-uitdagingen
    8. Gebruik influencers
    Hoe kan ik adverteren op TikTok?

    Als je wilt beginnen met adverteren op TikTok is het verstandig dat je een TikTok Business Manager gaat aanmaken en een TikTok Ads Manager. In de Ads Manager heb je bij het aanmaken van een campagne de keuze uit twee opties:

    1. Simplified Mode; Een vereenvoudigde ervaring, zodat je minder tijd kwijt bent aan het maken en beheren van campagnes en je jezelf kunt richten op andere werkzaamheden.
    2. Custom Mode; Hier krijg je volledige controle-ervaring die perfect is voor alle advertentiedoelstellingen, zoals app-installaties en conversies.
    Wat kost het om te adverteren op TikTok?

    Overal lees je dat de kosten om te adverteren op TikTok beginnen vanaf twintig euro per dag. Dit is een stuk hoger dan dat je per dag kunt besteden bij bijvoorbeeld Google of Facebook. Echter is dit niet helemaal waar 😱! Het kan ook voor minder dan € 20,- per dag. Maar daarover later meer, want ik wil het eerst even hebben over waarom wij vinden dat je moet starten met TikTok Ads.