Services

Presteert mijn
Social Media Content?

Wil je als bedrijf echt een slag slaan in Social Media?

Natuurlijk is Social Media voor vrijwel ieder bedrijf een belangrijke pijler om bepaalde doelstellingen te gaan bewerkstelligen. Zomaar even hier en daar een bericht plaatsen is niet meer van deze tijd. Wil je als bedrijf echt een slag slaan in Social Media? Dan is een doordachte strategie plus contentkalender benodigd en er moet (kritisch) gekeken worden naar de doelstellingen en behaalde cijfers. Hoe gaat dat allemaal in zijn werk zul je misschien denken?

 

Social Media content gaat om hetgeen wat (organisch) geplaatst wordt op de platformen, en tegelijkertijd wat gezien wordt als men een profielpagina bezoekt. Vrij belangrijk, maar je zult het moeten opnemen tegen de advertenties die vaak de voorkeur krijgen. Toch willen platformen zoals Facebook en Instagram de gebruikers van relevantie voorzien. Een organisch bericht (normale post) is dus zeker niet per definitie kansloos. 

Maar wat kun je als bedrijf zijnde allemaal posten en wat is een goede richtlijn?

Social Media tips:

1. Actualiteit

Probeer emotie op te wekken in de vorm van humor en slimmigheidjes. Een goede vorm is bijvoorbeeld om in te spelen op actualiteit.

2. Winacties

Winacties, maar sla hier niet in door. Dit soort berichten worden vaak gedeeld en geliked en komen zo terecht in de tijdlijnen van vrienden.

3. Vraag

Stel een vraag en beantwoord de vraag bijvoorbeeld de volgende dag. Mensen zijn betrokken bij het bericht en willen het antwoord weten, genoeg reden om de volgende dag jouw profiel te bezoeken.

4. Vastigheid

Laat iets bijvoorbeeld iedere 1e vrijdag van de maand terugkomen. Mensen weten wat ze kunnen verwachten en gaan er naar uitkijken.

5. tips & Tricks

Tips en Tricks. Heb je een moeilijk product en iets wat snel als simpel wordt ervaren. Deel tips uit en vraag jouw fans hoe zij het zouden doen.

6. Fans gebruiken.

Laat klanten een bericht plaatsen met jouw product of dienst en plaats dit door. Belangrijk om de klanten ook te belonen hiervoor.

7. Vernieuwen

Nieuwe items. Altijd leuk om iets nieuws te ervaren wat het leven wellicht makkelijker of leuker gaat maken. Ideaal dus om te plaatsen.

Maar hoe houd je overzicht?

Een Social Media content strategie kan gemaakt worden op basis van bijvoorbeeld de bovenstaande tips. Maar hoe houdt je het overzicht van alle plaatsingen. Hiervoor kun je een zogenoemde contentkalender voor gebruiken. Je kunt dan tijdig zien wat er op welke dag online gezet gaat worden. Zo weet je handig wanneer welk bericht aan de beurt is en kun je bijvoorbeeld ook zien welke categorieën je al hebt gebruikt in de maand. Variëren is namelijk een belangrijke zaak zodat de doelgroep niet verzadigd raakt. Het geheel oogt professioneler en je kunt dit ook tijdig klaar zetten.

Bij 360dgtl houden we van automatiseren.

Via het dashboard kunnen we een pagina toevoegen met de prestaties van al jouw social media berichten. Je hebt bijvoorbeeld direct een overzicht in de best presterende berichten en tijdstippen. Daarnaast kun je handig de groei in fans bij gaan houden en heb je inzichten in het bereik en in de mate van profielbezoekers. Allemaal data die we graag voor u overzichtelijk weergeven. 

 

Ook benieuwd naar een strategie, contentkalender of Social Media dashboard geworden? Neem contact op zodat we u wat praktijkvoorbeelden kunnen laten zien!

Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

Jarenlange ervaring in online marketing

360 DGTL is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

Realistische & effectieve strategieën

Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

360 maatwerk voor ieder budget

Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.

Ben je klaar
voor meer resultaat?