Conversie Optimalisatie (CRO)

Als je merkt dat ondanks veel bezoekers op jouw website het rendement achterblijft en veel bezoekers afhaken tijdens het orderproces, dan kan conversie optimalisatie helpen. Dit proces omvat het onderzoeken van knelpunten en het gedrag van bezoekers op de website om zo de aankoopervaring voor bezoekers te verbeteren. Door te testen en te experimenteren met verschillende elementen van de website, kun je de gebruiksvriendelijkheid en conversieratio verhogen. Het is daarom belangrijk om het gedrag van bezoekers te analyseren en zo de aankoopervaring voor hen zo eenvoudig mogelijk te maken.

 

Wat is conversie optimalisatie (CRO)

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert; ofwel, een bepaalde actie maakt die jouw organisatie iets oplevert.

Met andere woorden: je probeert het maximale uit je bezoekers te halen.

Conversies zijn er in onwaarschijnlijk veel soorten en maten. Verschillende bedrijven streven dan ook naar verschillende typen conversies. Conversies zijn bepaalde actiepunten die een gebruiker moet maken.

Waarom beginnen met conversie optimalisatie?

Een betere vraag is eigenlijk: waarom niet? Wie wil er nou niet meer conversies realiseren? 

Om het gedrag van websitebezoekers te begrijpen, is het belangrijk om de vele elementen die hierop van invloed zijn in kaart te brengen. Door te testen met webpagina’s kun je niet alleen meer te weten komen over het navigatiegedrag van bezoekers op je website, maar ook welke criteria je website moet volgen om het maximale rendement eruit te halen. Met conversie optimalisatie kun je ontdekken waarom relevante bezoekers afhaken en wat je aan je website kunt aanpassen om dit te voorkomen. Op deze manier haal je het meest optimale resultaat uit je website.

Testen & experimenteren

Het testen is van groot belang bij conversie optimalisatie. Als het gedrag van websitebezoekers verandert, is het belangrijk om dit snel te weten, zodat je het kunt monitoren en testen. Door continu te testen kun je ontdekken waar eventuele knelpunten zitten en voorkom je dat bezoekers afhaken. Er zijn diverse elementen die je kunt testen, zoals de content van webpagina’s, de kleuren van buttons, de gebruiksvriendelijkheid van de zoekfunctie en het orderproces.

Er zijn verschillende methoden die je kunt inzetten voor conversie optimalisatie. Zo kunnen heatmaps en clickmaps worden gebruikt om het kijk- en klikgedrag van bezoekers in kaart te brengen. Hierdoor krijg je inzicht in hoe je de gebruiksvriendelijkheid van je website kunt verbeteren en welke elementen je moet aanpassen om de conversies te verhogen. A/B-testen en multivariate testing zijn ook effectieve methoden om te meten welke variant van een element de beste resultaten oplevert. Met deze testen kun je de impact meten van specifieke website-elementen en de doelgroepen van elkaar scheiden om succesvolle tests uit te voeren.

Ben jij klaar om het maximale uit jouw website te halen?

Als je het gedrag van jouw websitebezoekers beter wilt begrijpen en het rendement wilt optimaliseren, kunnen onze specialisten je helpen. Met hun kennis en doorzettingsvermogen kunnen ze je helpen bij het bereiken van jouw doelstellingen. Onze specialisten onderzoeken jouw website om alle knelpunten te identificeren en te optimaliseren. Laat ons weten wat je doelen zijn en we zullen je voorzien van een op maat gemaakt advies.

    Waarom werken met een bureau als 360dgtl?

    Jarenlange ervaring in online marketing

    360dgtl is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.

    Realistische & effectieve strategieën

    Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te  kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.

    360° maatwerk voor ieder budget
    Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.

    We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.