Meer halen uit jouw Display campagnes?

Maak gebruik van HTML5 banners!

Een HTML5 banner is een geanimeerde en/of interactieve banner die je kunt inzetten voor Display advertising. Maar wat is nu het voordeel van een HTML5 banner ten opzichte van de statische of GIF banner?

* Meer creativiteit

Doordat het een interactieve banner is kun je er meer in kwijt, hierdoor ontstaat er meer ruimte voor creativiteit. Denk aan meerdere afbeeldingen, geanimeerde logo’s of teksten. Of een CTA button de beweegt.

* Betere kwaliteit

De kwaliteit van een GIF is veel lager en is vaak te groot voor de eisen van Google Ads, de banners mogen namelijk niet groter zijn dan 150 KB. Bij een GIF ga je hier heel snel overheen, omdat deze bestaat uit meerdere afbeeldingen achter elkaar. Een HTML5 banner bestaat alleen uit stukje code en zal ver onder de 150 KB blijven.

Hoewel statische of GIF banners makkelijker te maken zijn, zien de HTML5 banners er professioneler uit én kan je complexere animaties maken met een kleine bestandsgrootte en hoge resolutie.

Ook aan de slag met HTML5? Wij denken graag met je mee!