Services
Wat is Google Shopping?
Shopping product-advertenties binnen Google
Adverteren met shopping productadvertenties binnen Google is tegenwoordig niet meer weg te denken binnen de marketingstrategieën voor E-commerce webshops. Consumenten zoeken steeds vaker productgericht. Deze zoekopdrachten kunnen mooi opgevangen worden middels de Google Shopping advertenties die bovenin verschijnen in de zoekopdrachten van Google.
Wat is Google Shopping?
Dit zijn advertenties met een productafbeelding, prijs en aanbieder die boven de zoekresultaten verschijnen nadat iemand een zoekopdracht heeft ingevoerd in Google waardoor dit getriggerd wordt. Google heeft hierbij het doel om de zoeker snel van de juiste informatie te zien. Als het ware zet Google dus meteen alle webshops op een rij die de producten aanbieden waarnaar de gebruiker zoekt.
Je kunt het als een soort van vergelijker zien. Google probeert de zo relevant mogelijke bedrijven weer te geven zodat jij erin slaagt om het juiste product te vinden.
Starten met Google Shopping
Om te beginnen met adverteren met productadvertenties zijn er een aantal vereisten waaraan je als webshop moet voldoen. Zo is er een productfeed nodig. Daarnaast moet er een retourbeleid beschreven zijn en je kunt helaas nog niet in alle landen van Europa of de wereld adverteren. Daarnaast heb je als adverteerder een Google Ads- en Google Merchant Center account nodig. Dit is het platform waar je het productaanbod kunt uploaden en waar je je webshop dient te verifiëren.
Wat is een Productfeed?
Dit zijn alle producten die zich in de webshop bevinden met de benodigde informatie per product. Zo moeten er onder andere een Titel, beschrijving, afbeelding, prijs en aanbieder in staan. Deze productfeed (datafeed) uploaden we in het Merchant Center waarna Google er een controle op uitoefent.
Succesvolle shopping campagnes
Het succes van Google Shopping wordt bepaald door meerdere factoren. Allereerst dient de productfeed in orde te zijn en deze feed moet ook nog gefinetuned worden middels bepaalde tools. Denk bijvoorbeeld aan het categoriseren van producten of het verbeteren van (te lange) titels en beschrijvingen. Daarnaast kun je de advertenties laten schieten op iedereen, maar je kunt het bijvoorbeeld ook uitleveren op bepaalde geselecteerde doelgroepen.
Onze voorkeur gaat uit naar het groeperen van artikelen op basis van winstmarge, voorraad, gemiddelde bedenktijd, locatie en doelgroepen. Met die informatie kunnen we ideaal optimaliseren om tot het gewenste resultaat te komen.
Waarom werken met een bureau als 360dgtl?
Jarenlange ervaring in online marketing
360 DGTL is een jong online marketing bureau met jarenlange ervaring in online marketing. Na meer dan 10+ jaren bij meerdere bureaus gewerkt te hebben is alle kennis gebundeld en zijn wij gekomen tot een krachtig en effectief bedieningsconcept. Wij zien dat ieder bedrijf andere behoeftes, doelen, doelgroepen, producten en diensten heeft. Onze visie is dat geen klant gelijk is en daarom maken wij altijd een aanpak op maat.
Realistische & effectieve strategieën
Geen project is hetzelfde en dat is nu juist wat ons werk zo leuk maakt. Onze missie is om te kijken naar slimme aanpassingen en bepalen welke strategieën effectief ingezet kunnen worden om tot een rendabel resultaat te komen, de doelstellingen van de klant te includeren en de juiste doelgroep(en) te bereiken. Soms hoef je als bedrijf niet heel veel uren en effort te investeren om met slimmigheden tot een goed resultaat te komen. Ons uitgangspunt is om de juiste basis te leggen voor een lange termijn samenwerking met onze klanten.
360 maatwerk voor ieder budget
Dit geeft ons de mogelijkheid om online marketing als totaalconcept aan te bieden (360), maar ook kleinschalig voor bedrijven met lagere budgetten (of ervaring) en daarnaast ook als ondersteuning voor volledig operationele marketing afdelingen.
We werken enkel met specialisten met minimaal een aantal jaar ervaring aan bureau- en klant zijde, zodat we ten alle tijden de kwaliteit kunnen waarborgen en de kennis verder gaat dan de basis welke bij veel bedrijven tegenwoordig al aanwezig is.